„Jos ei viina, terva ja sauna auta, niin tauti on kuolemaksi” – kto ciekaw niech przetłumaczy 😉

Zalety saunowania:

  • Poprawa krążenie krwi – w saunie tętno przyspiesza o 30 proc., a regularne saunowanie wiąże się z generalną poprawą wydolności układu krążenia. A to nie wszystko, bo wiadomo także, że dobrze wpływa na komórki śródbłonka, obniża ciśnienie krwi i poprawia pracę serca.
  • Szybsza przemiana materii (odchudzanie) – zalety korzystania z sauny po treningu fizycznym, uwidaczniają się przy jeszcze szybszym spalaniu tkanki tłuszczowej.
  • Usuwanie toksyn z organizmu – sauna parowa oraz sucha wpływa na potęgowanie procesu pocenia się ciała. Wraz z potem usuwane są z naszego organizmu wszelkie zanieczyszczenia w postaci toksyn oraz metali ciężkich.
  • Poprawa jakości skóry – skóra staje się bardziej jędrna oraz zdrowo zarumieniona. Osoby posiadające problemy z trądzikiem odczuwają znaczną ulgę w zmianach skórnych.
  • Zwiększa odporność organizmu na różne schorzenia.
  • Relaks – relaks i odprężenie to największe zalety korzystania z sauny. Jest to również świetny sposób na wyciszenie organizmu oraz rozluźnienie mięśni, szczególnie po treningu.

Dobroczynny wpływ sauny na zdrowie i urodę oraz kondycję psychiczną nie podlega wątpliwości. Więcej na temat korzyści jak również przeciwwskazań saunowania na stronie poradnikzdrowie.